Salata ciperci, ardei, carne

Salata ciperci, ardei, carne
Recomandarea de azi:salata de cipuerci, arder si carne

Sunday 10 February 2013

Grill de rata cu miere, portocale si ghimbir


Astazi am gatit pentru prima data rata. A trebuit sa incep pregatirile cu cateva zile inainte, sa reusesc sa gasesc rata si, de ieri, sa incep sa o pregatesc.
Am pus-o la marinat 24 de ore pentru ca stiam ca are carnea mai tare, si a iesit foarte bine, asa ca iti spun si tie cum am facut.






Ingrediente:
- o rata de aprox 1,5 kg (zicea ca e rata tanara)
pentru marinat:
- ghimbir
- patrunjel
- 3 linguri ulei masline
- sare, piper
- busuioc
- cimbru

pentru crusta:
- o lingura miere
- ghimbir
- jumatate de pahar suc de portocale

Cu o zi inainte am inceput pregatirea ratei. Am amestecat ingredientele pentru marinat si am frecat bine rata pe toate paritile, inclusiv in interior, cu ele (asta dupa ce am spalat bine rata).
Ghimbir am avut proaspat, asa ca am curatat si dat pe razatoarea mica.
Am lasat asa in frigider pana a doua zi.



Azi dimineata, am pua rata de proaspatul achizitionat suport de grill ;), am asezat-o pe gratar si am pus dedesubt o tava cu apa, sa se scurga acolo grasimea.


Am dat focul la mic si am lasat-o acolo pentru o ora si jumatate. O data cam la 30 minute am deschis cuptorul si am luat din apa din tava si am turnat pe rata, sa nu se usuce.

Dupa o ora jumate am scos rata si am uns-o cu ingredientele pentru crusta amestecate. Am si intepat putin cu cutitul pe ici pe colo sa ma asigur ca s-a cam facut. Am pus iar la cuptor pentru inca  jumate de ora.


Am tot incercat cu scobitoarea, si cam atat i-a trebuit sa se faca.


Am servit cu ciuperci umplute  si legume la steemer.




Delicios!!
Foarte sanatos si slab caloric. Poate putin cam scump, dar ne alintam si noi din cand in cand!
Pofta mare iti doresc!

No comments:

Post a Comment